Vybíráme nabíječku

K výběru hobby a profi nabíječek akumulátorů

Mít jistotu že pokaždé, i v zimě v tuhých mrazech nebo při rekreaci na horách bezpečně nastartujete váš automobil, znamená mít v garáži nebo v zavazadlovém prostoru s sebou po ruce rozměrem (a cenově) přijatelnou nabíječku akumulátorů. Firmy odkázané na autoprovoz (s dodávkami, nákladními vozy) se musí jistit nákladněji vybavením garáže výkonnější profesionální nabíječkou která je součástí tzv. startovacího zdroje, umožňujícího spouštění motorů nejen v chladnu, ale i když se pro závadu, nebo delší dobu odstavení vozidla jeho baterie zčásti nebo zcela vybila. Potřebný startovací proud benzínových motorů současných osobních automobilů se pohybuje od 70 do 130 A. Nabíjecí proud dodávaný akumulátoru nabíječkou bývá o něco větší – 6 až 12 A, podle praktiků by měl být přibližně rovný desetině jeho kapacity udávané v Ah (ampérhodinách).

Nabíječku vybíráme vždy pro konkrétní druh akumulátoru:

  • klasický s kapalným elektrolytem (označované též jako WET), nebo dnes nejrozšířenější bezúdržové gelové (uzavřený, bez možnosti doplnění elektrolytu a kontroly jeho hustoty, označované jako GEL), případně i s pevným elektrolytem, označované jako AGM.
  • podle napětí (6 V pro motocykly, 12 V osobní auta, 24 V nákladní vozidla a dodávky s dieselem, nebo těžké stroje a mechanizace)
  • podle kapacity v ampérhodinách (starší osobní auta 50 Ah, současné osobní 60 – 70 Ah, nákladní až 600 Ah
  • podle režimu a funkcí: klasické olověné WET, automatické, nebo s pomocným startem.

Nabíječky se přizpůsobují potřebě akumulátorů


Dosluhující starší typy olověných akumulátorů s kapalným elektrolytem navzdory mnohaletému zdokonalování trpí samovybíjením (denně ztrácí 1 % náboje), vyžadují kontrolu a doplňování elektrolytu (28% roztok kyseliny sírové ve vodě), mají nižší startovací proud (ampéry, které je možné při startu nárazově čerpat, což se udává v jednotkách CCA měřených při startování při -18°C).

Při nabíjení klasickou nabíječkou stoupá napětí (u 12 V baterií na 16 V) a klesá proud, což pokračuje dokud nabíječku nevypnete. Hrozí nebezpečí „vaření“ elektrolytu a zničení baterie.

Automatické nabíječky pro moderní gelové akumulátory napětí elektronicky regulují a při dosažení max. kapacity se vypnou, nebo přepnou do tzv. udržovacího režimu.

Nabíječky s pomocným startem vedle řízeného nabíjení umožňují zvýšeným výkonem motor nastartovat v případě vybité baterie nebo jiných problémů, startér přitom chrání před přepětím. Akumulátor vozidla však nesmí být odpojen, pokud startovací zdroj nemá svůj vlastní akumulátor.

Zatímco o klasickou olověnou baterii se musí uživatel starat a kontrolovat elektrolyt i napětí po celou dobu životnosti (u osobních aut 4 - 5 let a to i při jejím dočasném vyjmutí z vozidla), u bezúdržbové gelové baterie je nutné kontrolovat napětí jen pokud vozidlo nebylo dlouhou dobu používáno, nebo v případě závady automatického nabíjecího systému, který je řidičům signalizován při chodu motoru vozidla na panelu. Kontrola elektrolytu není možná, protože bateriím chybí dolévací otvory. U starších nabíječek bylo nutné kontrolovat správné připojení polarity (plus na plus umístěný na pravé straně, minus na minus). Pozor na to, že akumulátory dovážené z Asie mají póly obráceně (plus na levé straně!) Většina nabíječek má ochranu, která při nesprávném napojení nabíjení nespustí! Jediné co musí uživatel u všech typů vždy před nabíjením zkontrolovat je čistota kontaktů mezi kabelovými svorkami a kontakty (pólym) akumulátoru.

Plus která u automatických nabíječek automobilisté ocení!


Většina automatických nabíječek z více jak 20 mezinárodních značek nabízených na našem trhu (nejrozšířenější jsou ) je kvůli širšímu použití přepínatelná na jmenovité napětí 6 V nebo 12 V, a dobíjecí proces umožňují ovlivnit výběrem až čtyř režimů. Ovládání bývá plně interaktivní, všechny funkce nebo stavy jsou signalizovány jednou až čtyřmi barevnými diodami, okamžitou hodnotu dobíjecího prouduna výstupu ukazuje buď ručkový analogový , nebo digitální ampérmetr, Vedle základního režimu normálního nabíjení lze zvolit intenzivní rychlé nabíjení BOOST, impulzní nabíjení k regeneraci hluboce vybitých článků, nebo tzv. udržovací režim s nabíjecím proudem kolem 1,5 A.

Vybírejte z italských nabíječek TELWIN z našeho e-shopu


Nabíjecí zdroje TELWIN Leader 150 Start - Vhodná 12 V nabíječka s funkcí pomocného startovacího proudu zejména pro osobní i dodávkové automobily s akumulátory s kapacitou od 25 do 250 Ah, s přepínáním dvou výkonů 25 nebo 250 Ah. Podle toho se mění příkon buď 0,3 nebo 1,4 kW Startovací proud ve dvou režimech 80 nebo 140 A. Průběh nabíjení zobrazuje ručka analogového ampérmetru. Hmotnost 6,6 kg. Cena je 2 990 Kč.


Nabíjecí zdroje TELWIN Alpine 20, 30, 50 - Nabíječky vhodné pro olověné akumulátory s elektrolytem i suché akumulátory s ochranou proti přepólování a přetížení s napětím přepínatelným na 12 V nebo 24 V, s rychlým režimem BOOST. Nejmenší typ Alpine 20 při 12V určen pro kapacity 30 – 225 Ah, při 24 V 20 – 180 Ah. Alpine 20 přijde na 2690 Kč.
Typ Alpine 30 má 3 nabíjecí režimy, příkon 800 W, hmotnost 8,7 kg a přijde Vás na 3 590 Kč, Typ Alpine 50 se čtyřmi režimy nabíjení, příkonem 1000 W a hmotností 9,8 kg zvládne akumulátory s kapacitou od 20 do 500 Ah, cena je 4 490 Kč.


Nabíjecí zdroj Telvin Autotronic 25 - Univerzální automatická nabíječka pro akumulátory s elektrolytem i gelem, se 4 režimy nabíjení (m.j. Normal, Boost a Tronic) pro 12 i 24 V, příkon 300 W, hmotnost 7 kg. Cena je 3 190 Kč.


Nabíjecí zdroje Telwin Startronic 330 a 530 - Spíše profesionální výkonné nabíječky s výstupním napětím 6-12 a 24 V s pulzním řízením a s inteligentním podporováním startu. Typ 330 s max. startovacím proudem 230 A, příkonem 1,1 / 7 kW a hmotností 16,3 kg, o něco výkonnější typ 530 pro aku s kapacitou 10 až 600 Ah s hmotností 19,5 kg má startovací proud 300 W, příkon 1,5/9,5 kW. Přepětí zabraňuje inteligentní elektronický systém. Je vybaven barevným dotykovým displejem a časovačem a výstupem pro zajištění udržení napětí v elektrických obvodech vozidla i po odpojení akumulátoru.
Cena typu 330 v našem e-shopu činí 17 090 Kč, cena typu 530 činí 20 390 Kč.


Vozíkový nabíjecí zdroj se startem Telwin - Digistart 340
- Digitální model řízený mikroprocesorem s údaji zobrazovanými na digitálním panelu s voltmetrem a ampérmetrem, pro akumulátory 12/24 V. Plus pro profesionály je plynulá pulsní regulace nabíjecího proudu potenciometrem a mikroprocesorem řízené a kontrolované nabíjení. Nabíjecí/startovací výkon 1,5/9,5 kW, pro akumulátory 10/600 Ah, hmotnost 19,5 kg. V našem e-shopu za 9 390 Kč.


Vozíkové nabíjecí zdroje Telwin - Dynamic 420 a 620 - Typ 420 pro akumulátory 20 – 1000 Ah, vhodný spíše pro stavební stroje než pro osobní automobily s elektronikou, 4 režimy nabíjení, příkon 1,6/10 kW, podpora startování do 400 A, hmotnost 16,4 kg, najdete v našem e-shopu za 7 190 Kč. Výkonnější typ 620 pro napětí 12/24 V, se startovacím proudem, určen pro nákladní auta a stavební stroje. Hmotnost 25 kg, příkon podle režimu 2/10 kW, u nás za 10 490 Kč.


Vozíkové nabíjecí zdroje Telwin Energy 1500 a Start Plus 4824
- Profesionální nabíječka, která se hodí v místech, kde není síťové napájení Má vlastní nabíječku pro udržování v pohotovostním režimu. Vhodná pro startování strojů s baterií 12/24 V. Typ Start Plus 4824 najdete v našem e-shopu za 17 090 Kč, výkonnější typ 1500 s hmotností 69 kg, 6 stupni regulace a příkonem 7/44 kW (12/24 V), a s dálkovým ovládáním a časovačem rychlého nabíjení, najdete v našem e-shopu za 43 990 Kč.




Autor: Toolscomp tým
Zveřejněno: 15.1.2015

Zboží bylo přidáno do košíku




 Pokračovat v nákupu

Dokončit objednávku 

Máte dotaz k tomuto zboží?
Napište nám:





 Odeslat

Zavřít