Příprava zahradní techniky na jaro - 2. díl

Vyžínače a křovinořezy


Motorovou část a hřídel očistíme od prachu, ochranný kryt strunové hlavy nebo nože velice dobře očistíme od zbytků trávy a nečistot. Do Plastické mazivo Husqvarna ECOstrunové hlavy dáme novou náplň příslušné struny, pokud používáme na sekání kovové nástroje, necháme si je před sezonou nabrousit v autorizovaném servisu, kde je i vyváží. Pokud má náš vyžínač na konci hřídele úhlový převod (křovinořezy ho mají vždy), je nutné doplnit tukovou náplň (dle návodu výrobce). Použijeme např. plastické mazivo ECO.


U motorové části vyjmeme filtr (většinou molitanový) a vypereme ho v mýdlové vodě (nebo vodě s Jarem), necháme dobře vysušit a vrátíme zpět do prostoru pro filtr. Starou směs benzínu s olejem (pokud zůstala v nádrži) vylijeme a nádrž naplníme před zahájením práce novou směsí. Používáme benzín natural s oktanovým číslem minimálně 95 a doporučený olej pro dvoudobé motory (např. Husqvarna nabízí oleje označené XP – vysoce kvalitní polysyntetický olej pro vysoce výkonné motory, dále olej LOW SMOKE s nízkou kouřivostí, nebo olej HP – ten si poradí i s benzínem nižší kvality. Tyto oleje se ředí s benzínem v poměru 1:50, tzn. do 5l benzínu přidáme 1 dcl oleje.
Nemícháme větší množství směsi, než spotřebujeme asi do jednoho měsíce. Po delší době benzín začne „stravovat“ olej, ředění směsi pak neodpovídá danému poměru a při použití této směsi může dojít k nevratné poruše motoru (zadření). Ideální je použít už naředěnou směs benzínu a oleje s označením ASPEN pro dvoudobé nebo čtyřdobé motory rovněž od firmy Husqvarna. V tomto případě k výše uvedenému negativnímu jevu nedochází.





Než naplníme nádrž novou směsí, z nádrže vyjmeme palivový filtr a pokud je znečištěný, je nutno ho vyměnit. I u těchto výrobků je třeba zkontrolovat stav zapalovací svíčky, očistit elektrody, případně upravit jejich vzdálenost na 0,5 mm. Jestliže elektrody jsou opotřebeny o více než 50%, svíčku je nutno vyměnit za novou, doporučenou výrobcem. Zkontrolujeme stav startovací šňůry, pokud je poškozená, roztřepená, je nutno ji vyměnit. Zkontrolujeme rovněž stav výfuku. Pokud je suchý, bez zbytků oleje, případně karbonu, pak je vše v pořádku. Pokud je zaolejovaný, svědčí to o špatném nastavení karburátoru, nebo chybném pracovním postupu při práci. V prvním případě je nutno nechat karburátor seřídit v servisu, ve druhém si přečíst znovu návod k obsluze stroje.


Konec druhé části :-)



Autor: Ing. Antonín Havlát
Upravil: Miloš Koldinský
Zveřejněno: 30.3.2013

Zboží bylo přidáno do košíku




 Pokračovat v nákupu

Dokončit objednávku 

Máte dotaz k tomuto zboží?
Napište nám:





 Odeslat

Zavřít